Alle Nieuws

Heel veel brokken in dit filmpje.

Dat is vaak lachen, maar pas op: sommige doen echt pijn! (ook wel een beetje als je er alleen maar naar kijkt)

https://www.youtube.com/watch?v=

Ryan Quickfall is een Engelse kunstenaar die iets met motoren heeft. Hij maakt prachtige motorschilderijen. Vooral van wegrace- en klassiekertaferelen, maar af en toe ook schildert hij ook noppenkunst. Zoals in dit geval Kenny Roberts op de dirttrack.

In Guatemala kun je prachtig off-roadrijden. Als je lef hebt, en goed genoeg kunt rijden, kun je er zelfs een 4000 meter hoge en actieve vulkaan beklimmen …

https://www.youtube.com/watch?v=

Aflevering drie alweer van Noppenkunst. We vonden de voorkant van de Roczen-tattoo die we laatst van de achterkant lieten zien. Omdat veel van u die nogal konden waarderen nu dus deze.

Maar wie laat ons zo’n kunstwerk van Herlings zien? Dat zouden we nog mooier vinden….

De eerste wedstrijd voor het EK motocross voor dames werd in Italië verreden.  Shana van der Vlist (archieffoto) deed het hier uitstekend met een eerste en tweede plaats. Maar meervoudig kampioen en bijna-veteraan Steffi Laier uit Duitsland won de wedstrijd, door een tweede en een eerste plaats. Lynn Valk deed het ook prima met twee derde plaatsen. Kimberley Braam pakte in de eerste manche punten met een 13de plaats.

Op zondag 26 mei 2019 organiseert Motorclub Boemerang haar welbekende 4-uurs enduro op en rond het Eurocircuit te Valkenswaard. Wederom is het mogelijk om de 4 uurs enduro te rijden op een motor zonder officieel kenteken. Dus Crossmotoren zijn ook welkom. Er zal gestreden worden in vier klassen, namelijk een crossklasse teams en solo, en een enduroklasse teams en solo.

Er worden twee manches van 2 uur gereden in teamverband. De GP crossbaan word aangevuld met het wielrencircuit zodat er één grote ronde ontstaat. Tussen beide manches zit een pauze van anderhalf uur. Om 11:00 uur start de eerste manche met een heuse “Le Mans start”. Hier gaan de rijders tegelijk van start voor een 2 uur durend spektakel op en rond het Eurocircuit. De tweede manche start om 14:30 uur. Na afloop van de manches zal er een prijsuitreiking zijn waar de beste vijf teams gehuldigd zullen worden in de feesttent.

De inschrijfkosten zijn € 100,- per team. De inschrijfkosten voor de solorijder is € 60,- per solorijder.

Het hele circuit is toegankelijk voor toeschouwers en de entree is geheel gratis! Ook aan vermaak voor de kinderen is gedacht!

Voor inschrijvingen en verdere informatie kijk op www.mcboemerang.nl

In East Rutherford was al weer de een-na-laatste supercross van dit seizoen. Er lag een technisch moeilijke baan waarop Marvin Musquin de snelste was in de kwalificaties. In de finale viel hij echter al in de eerste bocht, waardoor zijn kansen gelijk verkeken waren. Met klassementsleider Cooper Webb (18 pt. voorsprong) was het precies andersom: hij had het lastig in de kwalificaties,  maar in die finale pakte hij kopstart. Daarna zag hij Eli Tomac, die de laatste twee wedstrijden won en de enige is die hem nog echt kan bedreigen voor de titel, al vrij snel voorbijkomen. Tomac leek daarna het tempo opzettelijk te drukken, om te proberen Webb punten af te snoepen. Webb trachtte eerst nog wel Tomac weer in te halen, maar leek daarna te beseffen dat hij beter maar voorzichtig aan kon doen en zijn ogen op de titel gericht te houden, in plaats van op de racewinst. Tomac zag dat het niet werkte en ging toen maar gewoon gas geven en liep een paar seconden uit. Totdat hij een fout maakte en crashte op de whoops, waarna hij ineens vierde lag in de race. Webb kreeg het weer cadeau,  de geluksvogel van het seizoen. Maar nu zag ineens ook Zach Osborne, de 450-rookie, een unieke kans. Hij lag namelijk tweede, beter dan in alle eerdere wedstrijden dit siezoen, en wist Webb op korte afstand goed te volgen. En vijf minuten voor het einde haalde hij Webb in. Maar even later had hij een schuiver, waarna Webb de kop weer pakte. Tomac was nu weer snelste en kwam weer richting Webb, maar hij maakte precies de zelfde fout als eerder, dus moest ook hij toezien hoe Webb weer won. En hiermee zijn voorsprong uitbouwde naar 23 punten, waarmee hij al bijna kampioen is met alleen nog Las Vegas te gaan. Osborne was ook heel blij met zijn tweede plaats, voor Tomac en Baggett. Musquin was vanaf de laatste plaats nog knap opgeklommen naar de vijfde plek.  

Bij de 250’s kwamen de east-rijders weer aan de start. Austin Forkner had drie weken eerder zijn knie geblesseerd, maar was weer terug om zijn voorsprong van slechts drie puntjes op Chase Sexton te verdedigen. En dat leek goed te gaan want hij zette Sexton stevig opzij voor de tweede plaats, en had alleen nog zijn teamgenoot Martin Davalos voor zich. En terwijl hij op weg leek om die te gaan inhalen sprong hij een keer te ver. Daarna hield hij wat in en even later verliet hij langzaam rijdend de baan. Hij had zijn knie met de sprong opnieuw geblesseerd en kon nauwelijks afstappen. Hij zag hiermee de titel wegglippen. Ontzettend frustrerend voor de coureur die dit seizoen alle wedstrijden waar hij niet geblesseerd was (5) won. Sexton pakte dit cadeau met beide handen aan, haalde Davalos in op zijn Honda en won onbedreigd. Dit is zijn eerste supercross-victorie, en nu is de titel dus ineens ook binnen handbereik. Je kunt je zijn blijdschap dus wel voorstellen. Justin Cooper werd derde en staat daarmee nu tweede in de tussenstand, 9 pt. achter Sexton.

Volgende week is de finale ronde in Las Vegas. En bedenk: ‘in Vegas anything can happen’.

Zie hier de hoogtepunten https://www.youtube.com/watch?v=cpS9W_uoGjU en hier de finales

https://www.offroadvideos.org/ama-supercross-round-16-east-rutherford-2019-main-events/

Adam Cianciarulo traint voor de supercross en de GoPro legt het prachtig vast.

Ziet en geniet!

https://www.youtube.com/watch?v=

De KTM SX-line-up voor modeljaar 2020 staat binnenkort al bij de dealers. Na de introductie van de nieuwe KTM SX-generatie van vorig jaar hebben de 2-takt KTM 125 SX, KTM 150 SX en KTM 250 SX en de 4-takt KTM 250 SX-F, KTM 350 SX-F en KTM 450 SX-F voor modeljaar 2020 verdere updates aan de motor gekregen, om zo de prestaties nog verder te verbeteren en om te garanderen dat ze zo competitief en wedstrijdklaar blijven als altijd. Deze verbeteringen, ontwikkeld in samenwerking met KTM-testrijders uit Europa en de VS en Factory-racers van over de hele wereld, vormen een aanvulling op de kwalitatief hoogstaande productieonderdelen die al in de KTM SX-serie te vinden zijn.

Dankzij de frisse graphics en kleuren is het uiterlijk klaar voor het nieuwe seizoen, terwijl deze line-up ook standaard is uitgerust met een E-starter en een keuzeschakelaar met geïntegreerde traction control en launch control voor de 4-taktmotoren, evenals premium remmen van Brembo en No-Dirt-voetsteunen. Verder is modeljaar 2020 voorzien van hoogwaardige uitlaatsystemen, kunststof elementen en zadels, en een opnieuw ontworpen WP XACT-ophanging met bewezen AER-technologie, voor verbeterde rijeigenschappen.

De sportminicycle-serie van KTM is ontworpen door dezelfde technici die verantwoordelijk zijn voor de motoren van racers als Jeffrey Herlings, Antonio Cairoli en Cooper Webb en blijven toonaangevend op het gebied van vanuit de fabriek geleverde prestaties voor jonge rijders. Voor modeljaar 2020 hebben de KTM 50 SX, KTM 65 SX en KTM 85 SX een nieuw uiterlijk gekregen en zijn ook deze voorzien van een WP XACT-ophanging, voor nauwkeurige besturing en stabiliteit in de zwaarste motorcrossomstandigheden.

Alle juniormodellen zijn uitgerust met premium onderdelen, zoals de hoogwaardige Formula-remmen, een hoogsterkte frame van staal, ergonomisch ontworpen bodywork en een zeer krachtige motor. De KTM 65 SX heeft in modeljaar 2020 een aangepaste ontstekingscurve gekregen voor verbeterde prestaties en de carburateur is geoptimaliseerd voor een betere vermogensafgifte. Zijn grotere broer, de KTM 85 SX, heeft een nieuwe bevestiging voor de aandrijfas, om zo de fixering van het tandwiel veiliger te maken. Ook is de KTM 85 SX voorzien van een opnieuw ontworpen geluidsdemper met verbeterde demperwol, wat gewicht bespaart.

Er wordt met de KTM SX-E 5 tevens een interessante nieuwe optie voor jonge rijders toegevoegd aan het aanbod sportminicycles. De KTM SX-E 5 is gebaseerd op het hoogwaardige frame van de KTM 50 SX, maar wordt aangedreven door een elektrische motor. Daardoor is de KTM SX-E 5 eenvoudig te hanteren, heeft deze motor een lage uitstoot en geluidsproductie, en vereist deze minimaal onderhoud. Rijders kunnen dus op meer plekken rijden, zonder in te leveren op gebruiksgemak. De hoogte van deze nieuwe motor in de line-up van KTM is compleet instelbaar, wat de motor geschikt maakt voor rijders van vier tot tien jaar oud. De KTM SX-E 5 wordt deze zomer geïntroduceerd.

“Om consistent te presteren op ieder raceniveau, is het belangrijk om te blijven ontwikkelen. Het werk houdt nooit op, of dat nu in Mattighofen is of bij onze technici in de VS. Het SX-aanbod van KTM voor modeljaar 2020 heeft enkele updates gekregen om de baanbrekende nieuwe generatie van vorig jaar verder te verbeteren. We zien al dat onze constante ontwikkeling zijn vruchten afwerpt: onze sporters in zowel Supercross als Motocross hebben dit seizoen geweldige resultaten behaald. De sportminicycle-modellen van KTM worden ontwikkeld door hetzelfde R&D-team als hun grotere broers en blijven door hun verbeteringen voor modeljaar 2020 hoog in de juniorcompetities te vinden. Bovendien zijn we enthousiast over de langverwachte introductie van de volledig nieuwe elektrische KTM SX-E 5-motorfiets, die deze zomer beschikbaar komt,” vertelt Senior Product Manager Offroad Joachim Sauer.

Als u uw nieuwe KTM SX of KTM-sportminicycle nog extremer wil maken met persoonlijke aanpassingen aan het uiterlijk of met prestatie-upgrades, vindt u alles wat u zoekt in het KTM PowerParts-assortiment. Deze premium onderdelen zijn ontwikkeld door de technici in Mattighofen, Oostenrijk, en brengen iedere KTM SX tot nieuwe hoogten.

Bovendien kunnen volwassen en jonge rijders altijd READY TO RACE blijven met de KTM PowerWear-collectie. De KTM PowerWear-collectie omvat hoogwaardige motorkleding, premium bescherming en casual kleding, ontwikkeld in samenwerking met geselecteerde partners, zodat KTM-fans zich met hun uitrusting tijdens iedere rit kunnen onderscheiden.

Dus wij doen gewoon een mooi plaatje met veel oranje van Koning Motocross...