Archief

Kijk eens wat een mooi plaatje van de voorbocht van Graham Jarvis’ Husqvarna (een 350 viertakt in dit geval) die op de rollenbank wordt getest.

Het is weer tijd voor de zesdaagse. De moeder aller endurowedstrijden. Dit keer in Chilli, waar een hoop enthousiast publiek op het gebeuren afkomt. Dat is mede omdat de Chilenen ook echt iemand hebben om toe te juichen; een wereldkampioen zelfs, want Ruy Barbosa werd de eerste Chileense enduro-WK-titelhouder, en wel bij de junioren. 
En het is wel duidelijk dat je daar in Chili, ronde Viña del Mar, mooi kunt rijden, zo ondervonden de 446 enduristen van over de hele wereld. Zij het dat het wel heet is. En tamelijk stoffig ook. 
Na twee dagen had Australië de leiding voor de World Trophy, voor de USA en Italië. De Italianen stonden zelf aan kop in de Junior Trophy, voor USA en Frankrijk. En bij de Women’s World Trophy was het ook al Australië voor de Amerikanen, met de Spanjoolsen als derde. 
De Australiërs Daniel Milner (KTM) en Daniel Sanders (Husqvarna) waren de snelsten in de scratch, voor de Amerikaan Taylor Robert (KTM). 
Van Nederlandse zijde zijn er helaas geen trophy-teams gestuurd door de KNMV. Maar er zijn wel 10 landgenoten die meedoen bij de clubrijders. De uitslagen van dag 3 zijn nog niet duidelijk, maar het lijkt er helaas op dat Rik Vierhuizen moest opgeven wegens een duimblessure. Na Vierhuizen is Daan Bruijsten nu onze beste man met top-20-tijden in C2 klasse. 
Hier de highlights van dag 1 https://www.youtube.com/watch?v=

 
en dag 2 
https://www.youtube.com/watch?v=

Honda heeft, als een soort verlate verassing, op de Eicma een CRF450L Rally gepresenteerd. Veel is er nog niet over de motor bekend die eruit ziet als een consument-gerichte Rally-replica, maar nog in de conceptfase verkeert.

De CRF450L Rally lijkt op een soort mix van de reguliere Honda en een echte wedstrijdmachine. Het rally-element wordt vooral bewerkstelligd door de hogere ruit en het zeer uitgebreide dashboard. Hier vind je onder meer een TFT-scherm, snelheidsmeter en ruimte voor zaken als een tripmeter. Aan de achterzijde heeft Honda een hoog naar boven priemende Termignoni-einddemper geplaatst.

De tankcompartimenten zijn verder naar beneden doorgetrokken en hebben beide een eigen vulopening. Aan de onderzijde sluiten de tanks aan op een flinke, van koolstofvezel vervaardigde, carterbeschermer.

Waarschijnlijk gebruikt Honda de presentatie in Milaan om te zien of er interesse is voor een dergelijke uitvoering van de CRF450L.

 Cody Webb vermaakt zich met een steen.

 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

I was inspired by @tonibou to step up my game. I’m gonna throw my gummy tire on for next time.

Een bericht gedeeld door Cody Webb (@codywebb2) op 16 Okt 2018 om 7:38 (PDT)

Voor als je verslaafd bent aan raw power: plak er gewoon een turbo op!