Motornieuws: Beta RR Racing enduromodellen 2025

Voor 2025 hebben de Beta RR Racing-enduro’s diverse modificaties ondergaan aan motorblok, frame en vering.
Zo kregen alle modellen aluminium Ergal-voetsteunen met verwisselbare stalen nokken. De Nissin-remklauw aan de voorzijde is aangepast voor meer remkracht en een verbeterd gevoel. De diameter van de achteras groeide naar 22 millimeter voor meer stabiliteit en een verbeterd stuurgedrag. Verder kreeg de RR hetzelfde nieuwe bodywork als de in Noppennieuws 5 van 2024 geteste X-Pro-serie. Ook zit de mappingswitch nu net als op die X-Pro’s in het bumprubber op het stuur.
Op de 250- en 300-tweetakten is in verband met de gewichtsbesparing het olie-injectiesysteem niet langer standaard, maar wel kan dit als optie worden bijbesteld. Verder kreeg de 250-tweetakt een nieuwe cilinderkop met dubbele bougie voor een betere verbranding. Elke bougie heeft daarbij zijn eigen ontsteking, wat de betrouwbaarheid ten goede komt. De 350-, 390-, 430- en 480-viertaktenduro’s kregen onder meer nieuwe, lichtere carters, zoals die ook worden gebruikt op de RX450-crosser. Deze laten ook meer ruimte voor de nieuwe uitlaat.
De 2025-RR’s kregen verder een volledig instelbare 48-millimeter-Kayaba-closed-cartridge-vork en een instelbare Kayaba C46 RCU-schokdemper. Ook de quickrelease-vooras is standaard, net als de nieuwe verstevigde handkappen en het achtertandwiel van ZF met een aluminium hart en een stalen tandkroon. De Beta RR Racing-modellen zijn er vanaf € 10.643,40. Voor meer info: www.betamotor.com.





































